برای تعامل بهتر با هیاهوی زندگی های امروزی، باید به سلامت جسم و روح خود بیشتر برسید.
امروزه تمامی نگاهها بر این است که چطور می توان سلامتی جسم و روح خود را با وجود انبوه استرس و فشارهای کاری، حفظ کرد. اما حقیقت این است که مقالات و بحث ها در این مورد تنها کفایت نمی کند. بلکه هر فرد به نوبه ی خود می تواند با در نظر گرفتن روحیه و نحوه ی زندگی، اصلاح آن و رعایت یک رژیم غذایی مناسب، یک برنامه منظم را جهت نیل به سلامت خود تنظیم کند.
در اینجا به نکاتی ساده، اما مفید اشاره می کنیم که با رعایت آنها حداقل می توانید حفظ سلامت خود در زندگی های امروزی که سرشار از استرس و در مقابل کاهش آرامش و استراحت است، کمک کنید:

""ما نمی توانیم قوانین زندگی را تغییر دهیم، ولی قادریم خود را با آن تطبیق دهیم"
( سسیل بی.دمیل)


حقیقت این است که تنها یک تغذیه مناسب، حاوی مواد غذایی غنی و املاح معدنی و تنوع در آن، نمی تواند اثرات مخرب استرس های کنونی و کمبود آسایش را جبران کند، بلکه برای از بین بردن این آثار، استراحت روح و پرورش جسم نیز لازم است. در واقع هر کدام از ما با عدم توجه کافی به این موضوع، هرروز بیشتر در انواع بیماری ها و افسردگی، فرو می رویم.
باتوجه به راهکارهای زیر و معرفی آنها به خود و کسانی که فکر می کنید همچنان در فشار کار زیاد و استرس غوطه ور هستند، می توانید گام های مثبتی را جهت نیل به سلامت جسم و روان خود بردارید:

1- حتی اگر تنها چند دقیقه در روز فرصت یافتید، در سکوت کامل فقط چشمهایتان را ببندید. بستن چشمها همواره تداعی حالت آرامش و استراحت را در بدن ایجاد می کند. اگر تأثیر این امر را باور ندارید، تنها کافی است به چشمهای کسی که به صفحه ی تلویزیون خیره شده است نگاه کنید و فشار وارده بر چشمها را کاملا" حس کنید، در این صورت به مزایای بستن چشم حتی برای چند لحظه آگاه می شوید.

2- مقدار مصرف سبزیجات خود را افزایش دهید. سعی کنید این نوع مواد را همیشه در یخچال خود داشته باشید و مصرف آن را در وعده های غذایی خود بگنجانید. اگر مجبورید ساندویچ همراه خود به مدرسه یا سرکار ببرید، در تهیه آن از سبزیجات نیز به مقدار زیاد استفاده کنید. سبزیجات سرشار از املاح معدنی، انواع ویتامین ها، کلروفیل، ... هستند، که همگی آنها باعث تقویت اعصاب و سلامتی می شود. بهتر است از نوع تازه و خام آن مصرف کنید تا مقدار املاح و ویتامین بیشتری به بدن شما برسد.

3- بیشتر از سس خردل استفاده کنید تا سس ماینز، بیشتر ماینز ها به دلیل داشتن روغن های سویا و کم ارزش گیاهی که شامل اسیدهای چرب اشباع نشده مضر هستند، نیازهای بدن ما را تأمین نمی کنند و به بافتهای ما آسیب می رسانند. بیشتر سس های خردل دارای دانه های خردل، نمک، زردچوبه و سرکه هستند، با جایگزینی سس خردل البته با نمک و سرکه ی متعادل به جای سس ماینوز، به جسم خود کمتر صدمه خواهید زد.( در صورت تمایل می توانید در تهیه این سس خردل از انواع ادویه مثل آویشن و آواکادا استفاده می کند)

4- روز خود را با خوردن میوه و آب میوه ی تازه شروع کنید. با این کار کربوهیدرات ها و آنتی اکسیدهای بدن خود را طی روز تأمین می کنید. حتی اگر خیلی مشغول هستید، آب میوه خانگی خود را صبح ها در فلاسک با خود به سرکار ببرید.

5- خود را عادت دهید که آخر هفته ظرفی بزرگ سوپ بپزید و به وعده های کوچک تقسیم کنید و آنها را در فریزر قرار دهید. به هنگام رفتن به سرکار خود یک وعده آن را از فریزر در آورید و در یخچال بگذارید تا به وقت شام کاملا" یخ آن باز شود و تنها با چند دقیقه گرم کردن، آماده ی سرو باشد.

6- یک یا دو ایستگاه قبل از خانه به هنگام برگشت ، پیاده روی کنید ( البته با یک کفش کاملا" راحت )

7- به جای آسانسور در محیط کار یا خانه، از پله ها استفاده کنید.

8- عصر در منزل، به هنگام تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسقی، دراز بکشید و به ماهیچه های خود استراحت دهید.

به یاد داشته باشید : "ما نمی توانیم قوانین زندگی را تغییر دهیم، ولی قادریم خود را با آن تطبیق دهیم"
پس تنها خودتان هستید که با رعایت نکات ساده ی فوق، می توانید به سلامت جسم و روحتان کمک کنید.